Roundabout Designroute

Roundabout Designroute
Evenementen
3 november 2016 11:18
De Roundabout designroute is een concept, bedacht vanuit de merkstrategie en de nieuwe binnenstadsvisie van Eindhoven, in opdracht van Eindhoven247 en mede gefinancierd door de binnenstad ondernemers. SOEPS Creative Collective is de creatieve partner en uitvoerder. Het resultaat moet een eenduidige profilering van de stad opleveren waardoor bezoekers van Eindhoven komen om inspiratie op te doen. 52 weken per jaar.
 
Deze “Roundabout Design” moet uiteindelijk een verbinding worden tussen design-georiënteerde instellingen zoals TAC, de DesignAcademy, het Philips Museum, de Kazerne, het VanAbbeMuseum, het DesignHuis, de SchellensFabriek, het NRE terrein en het VDMA. De Brandstore Eindhoven op het Stationsplein is daarbij de start en finish. Tijdens DDW 2016 is de kick-off van dit proces als opmaat naar DDW 2017, daar zal deze Roundabout designroute in vol ornaat te zien zijn in het landelijk themajaar ‘Van Mondriaan tot Dutch Design’.
 
Naast de Roundabout designroute worden ook andere verhaallijnen zichtbaar gemaakt in de stad. Indien je die routes op de kaart van Eindhoven projecteert, en ze grafisch combineert met de andere verhaallijnen ontstaat er die metrokaart. Voor de eerste fase van de designroute is de keuze gevallen op het combineren van bestaande en nieuwe design-objecten. De juweeltjes in de stad worden aan de route verbonden waardoor er nu al een volwassen aanbod is.
 
Roundabout-design.jpg