Jaaroverzicht 2017

Het jaar 2017 was er één van fijne samenwerkingen met onze partners en het ontwikkelen en in de markt zetten van nieuwe toeristische producten. Voor het landelijke themajaar ‘Van Mondriaan tot Dutch Design’ hebben we de toeristische verleiders in de stad op het gebied van design met elkaar verbonden middels fiets- en wandelroutes en arrangementen. We hebben een succesvolle Brainport Bustour ontwikkeld voor groepsprogramma’s en wederom een prachtige city guide voor Eindhoven geleverd. Brandstore Eindhoven heeft in samenwerking met onze zusterorganisatie Eindhoven365 een nieuwe merchandise lijn gelanceerd; de KEI Black collectie.

Naast de producten zijn er de grote producties, zoals Eindhoven=King, Park Hilaria, GLOW Eindhoven en Fijne Feestdagen Festival die we op vele fronten bijstaan of volledig draaien. Een nieuwe aanwinst op de evenementenkalender in 2017 was de Swimming World Cup die we naar Eindhoven hebben gehaald. En het is gelukt om Stichting Koningsdag op te richten met het oog op een goede samenwerking met alle betrokken partijen voor het jaar 2018.

Eindhoven is in trek als ‘destination’. In samenwerking met Visit Brabant werden touroperators en DMC’s in 2017 door Eindhoven247 en haar stedelijke partners gastvrij ontvangen en begeleid. Ook bij de pers is de stad een ‘trend’. In de nationale en internationale media zijn we meer dan eens in verschenen met mooie toeristische publicaties, zoals o.a. in de new York Times.

In 2017 is tevens een aanzet gemaakt om onze dienstverlenende rol niet alleen in Eindhoven maar ook regionaal op te pakken. Zo hebben de omliggende gemeenten Valkenswaard, Oirschot en Geldrop/ Mierlo Eindhoven247 gevonden voor advies, marketingconcepten en projectmanagement. 

Hieronder lees je meer over de uitvoerende en ondersteunende taken in 2017 per afdeling en vind je een impressie van het jaar in beeld.

Out of Home Media krijgt 'zicht op data'
4 maart 2018

Out of Home Media krijgt 'zicht op data'

In 2017 is de afdeling Out of Home Media verder gegaan met de uitrol en doorontwikkeling van de Citybeacons. Meer dan 17 Nederlandse gemeenten en enkele Belgische gemeenten hebben een bezoek gebracht aan Eindhoven247 om zich te laten informeren over het Citybeacon project.
Het depot is dé plek voor evenementenorganisatoren
3 maart 2018

Het depot is dé plek voor evenementenorganisatoren

Depot Eindhoven is ook in 2017 weer gegroeid naar een meer professionele dienstverlener op het gebied van inzet van materialen en middelen voor buurt en wijkfeesten en evenementen in het publieke domein van de Stad.
Restyle Brandstore Eindhoven/VVV
2 maart 2018

Restyle Brandstore Eindhoven/VVV

Midden in het centrum van Eindhoven staat de Brandstore. De Brandstore Eindhoven is onderdeel van Eindhoven247. Deze toegangspoort tot de stad is volledig in Eindhoven stijl. Hier is het merk Eindhoven voelbaar, kun je het zien en kopen. In het afgelopen jaar verwelkomde de Brandstore wederom zo’n 120.000 bezoekers....
Aantrekkelijk evenementen programma door Projects & Events
1 maart 2018

Aantrekkelijk evenementen programma door Projects & Events

In Eindhoven worden al jarenlang succesvolle, sfeervolle, goedbezochte en veilige evenementen georganiseerd. De publieke belangstelling voor Eindhovense evenementen groeit zowel regionaal, nationaal als internationaal. Eindhoven behoort tot de top van Nederland en heeft de ambitie om met een evenwichtig aanbod haar imago en positie als bruisende evenementenstad te behouden en...
Afdeling Groepsprogramma's ontwikkeld Brainport Bustour
28 februari 2018

Afdeling Groepsprogramma's ontwikkeld Brainport Bustour

Er zijn veel mogelijkheden in Eindhoven voor een dagje uit met een groep. Ook in 2017 hielp de afdeling groepsprogramma’s van Eindhoven247 leisure en zakelijke groepen met hun zoektocht naar een geschikt groepsuitje.
Vergaande toeristische marktbewerking
27 februari 2018

Vergaande toeristische marktbewerking

Het jaar 2017 was het jaar “100 jaar van Mondriaan tot Dutch Design”. Dit themajaar was voor Eindhoven247 een mooi (leer)middel om de stad op het gebied van toerisme en gastvrijheid te versterken. Samen met stedelijke partners werd een pilot gestart voor een booking module en werden toeristische producten...
Toeristische producten ontwikkeld binnen thema Design
26 februari 2018

Toeristische producten ontwikkeld binnen thema Design

In 2017 heeft Eindhoven247 doorgezet met het commercieel aanbieden van een hospitality partnerprogramma. Dit programma bestaat uit een pakket van promotiemogelijkheden via toeristische middelen en kanalen van Eindhoven247. Dit partnerprogramma verbindt de hospitality partners zoals horeca, retail en alle toeristische en recreatieve bedrijven van Eindhoven aan elkaar en bouwt hiermee aan...
Organogram Stichting Eindhoven Marketing
3 januari 2018

Organogram Stichting Eindhoven Marketing

Het organogram van Stichting Eindhoven Marketing geeft de organisatiestructuur weer van Eindhoven365 en Eindhoven247 B.V.
Baten & Lasten overzicht 2017 Eindhoven247 B.V.
1 januari 2018

Baten & Lasten overzicht 2017 Eindhoven247 B.V.

In 2017 zijn we er in geslaagd om meer projecten te realiseren met een gelijkblijvende financiële afdracht vanuit de B.V. aan de holding Stichting Eindhoven Marketing. Hiermee is een substantiële impuls geleverd voor de activiteiten van onze zusterorganisatie Eindhoven365.