Groepsprogramma's blijven onverminderd populair

31 december 2021

2021 is een jaar van wel of niet mogen, maatregelen, beperkingen en adviezen. Ondanks corona staat 2021 voor een vruchtbare tijd, waar de afdeling groepsprogramma’s vol overgave bezig is geweest met, veelal online, contacten leggen en het ontwikkelen van nieuwe programma's. Bijzondere, goede samenwerkingen zijn ontstaan. Wanneer het kon, heeft de afdeling hospitality tours met zorg en veel enthousiasme uitgevoerd.

Online presentaties en privégidsen
De beperkingen rondom corona en de vraag naar vermaak, educatie en avontuur vraagt om creativiteit van de afdeling. Online presentaties werden in deze tijd doorontwikkeld en met succes uitgevoerd. Ook bleek het boeken van een privégids een gewilde optie. Wanneer de maatregelen het toestonden, was het aanbod groepsprogramma's, zoals design/urban gerelateerde fietstours, hotspot stadstours, Strijp-S/T/R wandelingen of Brainport-tours, onverminderd populair.

Samenwerking Holland Expat Center
Op de eerste vrijdag van de maand organiseert de afdeling, in opdracht van Holland Expat Center, citytours  voor internationale medewerkers. Deze wandeling is ontwikkelend naar aanleiding van het project Living In. Dit project is gestart om het internationale personeelsbestand te behouden en zich thuis te laten voelen in de Brainport regio. Na een welkomstwoord van de Living In-coördinator gaan de stadsgidsen op pad met deze internationale gezelschappen.

Pionier in het aanbieden van internationaal georiënteerd gidsenteam
Ook in 2021 weten veelzijdige aanvragers de afdeling groepsprogramma’s te vinden: onderwijsinstellingen (introdagen of thematours), culturele verenigingen, bedrijven of overheidsinstellingen. Steeds vaker werken we ook samen met andere aanbieders van groepsprogramma's, die gebruik willen maken van de expertise van het gidsenteam.

Eindhoven247 is in Eindhoven de enige organisatie die een internationaal georiënteerd en kundig gidsenteam aanbiedt en heeft vanuit dat perspectief een sterke positie weten te bemachtigen. Steeds vaker zoeken wij de samenwerking op, voor beide partijen ideaal, om zo breed mogelijk zichtbaar te zijn.

GLOW Eindhoven
Gelukkig kwam er op het laatste moment toch een ‘GO’  voor de rondleidingen tijdens lichtkunstfestival GLOW Eindhoven. Het gidsenteam was enthousiast en wilde graag aan de slag. Sponsorgroepen, zakelijke groepen en leisure groepen genoten weer van een inspirerende GLOWwandeling.

Eindhoven moet je zien, beleven, voelen, is ons motto.
Een stad met vele gezichten: oud en nieuw, design, industrieel erfgoed, prachtig aangelegde fietspaden, urban art, veel groen en duurzaamheid.
Een stad, die zich onderscheidt, in allerlei opzichten. Een stad, die nog interessanter wordt met een gastvrije gids!