RegioRadar Eindhoven

RegioRadar Eindhoven
23 november 2021

In lijn met de ambitie van de Brainport Nationale Actieagenda namen stichting Uit in Eindhoven, Eindhoven247 en citymarketingorganisatie Eindhoven365 het initiatief om de cultuur-, sport- en vrijetijdsactiviteiten in de brainportregio te promoten. De organisaties richtten eind vorig jaar Uit in Eindhoven Regio op: een netwerkorganisatie die verbinding legt tussen de 21 regiogemeenten en cultuurorganisaties en tot doel heeft vanuit structurele samenwerking cultuur, toerisme en voorzieningen een impuls te geven, in het belang van de ruim 750.000 inwoners en bezoekers.

Het eerste tastbare resultaat van deze samenwerking is RegioRadar Eindhoven: een innovatieve publiciteitstool waarmee highlights van het bestaande culturele, toeristische en sportaanbod bekend gemaakt worden onder de ruim 750.000 inwoners en bezoekers van Eindhoven Regio.
Vanaf november 2021 vindt via gemeenten, destinatiemarketing- en cultuurorganisaties (DMO’s) een zachte lancering van deze website plaats, zodat het vanaf het voorjaar up and running zal zijn voor het publiek.

Online etalage

RegioRadar Eindhoven biedt een online etalage met culturele, vrije tijds- en sportuitjes overdag en ’s avonds; lokaal aanbod dat ook aantrekkelijk is voor wie van een aantal kilometers verderop moet komen. Je kunt grasduinen in een altijd verse stroom programma, zoeken vanuit je ‘mood’ (‘Waar heb je zin in?’) of op de kaart. Tips van de redactie krijg je er gratis bij en via inspirerende themapagina’s wordt overzicht geboden. Over wandelen of fietsen bijvoorbeeld, waar de musea en kastelen zijn of wat je kunt gaan doen tijdens de kerstvakantie. De online tool heeft slimme technische snufjes en is compatible voor alle devices.

Vertegenwoordiging van de gehele regio

Alle 21 regiogemeenten zullen meedoen aan de netwerkorganisatie en aansluiting op RegioRadarEindhoven. Hun culturele en toeristische informatie wordt in een gezamenlijke database ontsloten, waarna een kernredactie het aanbod voor de RegioRadar selecteert en tijdens regiobrede redactiebijeenkomsten thema’s en campagnes uitdenkt en faciliteert.
Bij de lancering in november zijn de eerste vijf destinatiemarketing organisaties (DMO’s) aangesloten op de database van Uit in Eindhoven Regio: Land van de Peel, Visit Valkenswaard, Visit Geldrop-Mierlo, De Groote Heide en Uit in Eindhoven. Ook WonkaPodia, een samenwerking tussen de zes theaters/podia in Zuidoost-Brabant, is aangesloten op de database en deelt haar aanbod met RegioRadarEindhoven. De
overige DMO’s, met bijbehorende gemeenten, volgen de komende maanden.

Tot en met de publiekscampagne in het voorjaar van 2022 richten we ons op de ontvangen feedback en een stukje doorontwikkeling voor de publiekscampagne in het voorjaar van 2022. 
We ontvangen graag je feedback: info@uitineindhovenregio.nl