Frontoffice Evenementen

De frontoffice is een dienst die Eindhoven247 uitvoert in opdracht van de Gemeente Eindhoven en richt zich op de eerste intake van evenementen. Evenementenorganisatoren melden zich bij de frontoffice met een datum en een locatie voor de evenementenkalender van Eindhoven. Indien gewenst, adviseert Eindhoven247 de evenementenorganisator over locatie, datum, het concept en potentiële samenwerkingspartners.

Na aanmelding begeleidt de frontoffice de organisator naar een deugdelijke vergunningaanvraag en, waar nodig, een subsidieaanvraag. De subsidieaanvragen worden ingediend bij Eindhoven247 en, voorzien van een beoordeling door Eindhoven247, overgedragen aan Gemeente Eindhoven voor een beschikking. Wanneer het project niet voor een subsidie in aanmerking komt, volgt er een afwijzing. 

De frontoffice functie van Eindhoven247 zorgt voor een samenhangend Eindhovens evenementenprogramma dat voor een breed publiek toegankelijk is. Het draagt bij aan een goede spreiding over verschillende doelgroepen, thema’s, tijd en ruimte. In 2019 zijn op deze wijze 254 evenementen aangemeld voor de evenementenkalender, in 2020 399. Voor 2021 zijn er momenteel (dd november 2020) 242 activiteiten aangemeld.