Afdeling Groepsprogramma’s verandert mee met de ontwikkelingen in de stad

4 december 2018

Het afgelopen jaar was de afdeling groepsprogramma’s van Eindhoven247 wederom het aanspreekpunt voor onderwijsinstellingen, culturele organisaties, commerciële en non-profit organisaties die zochten naar een geschikt, Eindhovens groepsuitje.

Een Eindhovens aanbod

In het standaard aanbod zitten groepsactiviteiten als een rondleiding over Strijp-S, een stadwandeling met het thema ‘Philips’ of een fietstour langs unieke Eindhovense locaties. In 2018 is de ‘Brainport bustour Eindhoven’ verder doorontwikkeld nadat het al snel een zeer succesvol groepsuitje bleek.

Naast het standaard aanbod organiseert de afdeling Groepsprogramma’s rondleidingen tijdens Eindhovense evenementen. Zo genoten in 2018 meer dan honderddertig sponsorgroepen, zakelijke groepen en leisure groepen van een GLOWwandeling tijdens Lichtkunstfestival GLOW Eindhoven.

Er zijn veel mogelijkheden in Eindhoven voor een dagje uit met een groep. Het nauwgezet volgen van de ontwikkelingen van de stad en gebruiken maken van bijzondere locaties, dát is waar het volgens het team van de afdeling Groepsprogramma’s om draait. Het team gaat altijd voor het verrassingselement in combinatie met informatievoorziening en het creëren van bewustwording over de stad Eindhoven. De uitvoering dragen zij vol vertrouwen over aan het veelzijdige, kundige en enthousiaste gidsenteam, oftewel de ambassadeurs van de stad.

DSCN0252.jpg

Nieuwe samenwerkingen

De samenwerking met evenementen- en organisatiebureaus blijft gestaag toenemen. De organisaties zijn te spreken over de kundigheid en flexibiliteit van het team stadsgidsen.

De Belgische, maar vooral ook Duitstalige aanvragen zijn in 2018 toegenomen. Ook culturele instellingen en scholen in het basis- en voortgezet onderwijs plannen steeds vaker een bezoek aan Eindhoven.

"In Eindhoven komt de hele wereld samen"

De klant staat centraal

De afdeling gaat altijd in gesprek met potentiële opdrachtgevers en luistert goed naar de specifieke vraag en verwachting van de klant, een dankbaar en kundig werk. Het mooiste compliment is om achteraf te horen dat het groepsuitje zelfs boven verwachting was.