Digitalisering van buitenreclame zet door

Digitalisering van buitenreclame zet door
28 december 2018

2018 is weer een goed jaar gebleken voor Out of Home Media. In fin opzicht zijn alle doelstelling ruimschoots gerealiseerd. De digitalisering van buitenreclame objecten zet gestaag door en kent velen kanten. Zo kan voortaan tijd en locatie gebonden content worden gewisseld en verhoogd bewegend beeld de attentiewaarde van de uitingen. De creatieve sector moet nog wennen aan de nieuwe mogelijkheden. Bewegend beeld zonder geluid blijkt toch een nieuwe uitdaging.

De Citybeacons zijn in 2018 voorzien van nieuwe kiosk software waardoor het kiosk gedeelte nu nog beter en gebruiksvriendelijker is dan voorheen. Tijdens Koningsdag is dit jaar voor het eerst getest of de Citybeacons te gebruiken zijn voor Crowdmanagement.  Deze test kwam tot stand in samenwerking met Vinotion. Het project was in korte tijd gerealiseerd en heeft veel belangstelling gekend vanuit zowel de gemeente als overige organisaties.

De 10 led schermen langs de invalswegen zijn het afgelopen jaar vernieuwd. Ze zijn groter en van veel betere beeld kwaliteit dan de (10 jaar) oude schermen. De oude schermen zijn omgebouwd tot mobiele schermen en worden ter verhuur aangeboden.

De overeenkomst voor de exploitatie van de zogenaamde 2-Signs (A0 formaat evenementen borden om de lantaarnpalen) liep op 31 december 2018 af. Via een aanbesteding, gewonnen door Centercom, is het bezit van het medium tot 31 december 2021 veilig gesteld.

Ten gevolge van wegreconstructie zijn in 2018 diverse abri’s verplaatst of omgebouwd. De (glas)schade aan de abri’s is t.o.v. 2017 nagenoeg gelijk gebleven.

SMART CITY DASHBOARD

In 2018 is het zogenaamde Smart City Dashboard een feit geworden. OOH heeft in samenwerking met het bedrijf Mezuro en Zicht op Data een dashboard ontwikkeld hetgeen vele data bronnen (waaronder GSM data van Vodafone) combineert. Door de koppeling van diverse data kan inzicht worden verkregen in aantallen bezoekers, herkomst, verblijfsduur, economische bestedingen etc. welke zeer waardevol zijn voor bestuurders, beheerders en evenementen organisatoren. Het product kent veel belangstelling in Nederland en is reeds door diverse gemeente aangeschaft.

smart-city-dashoard.jpg

AVG WET

Medio mei 2018 is de nieuwe AVG wet van kracht gegaan. Dit heeft grote gevolgen voor zowel onze eigen administratieve organisatie als de functionaliteit van de Citybeacons en het WiFi netwerk van EHV247. Enkele website aanpassingen waren noodzakelijk en is de selfie functie op de Citybeacons verwijderd.