Brandstore Eindhoven: een podium voor Eindhovense activiteiten

Brandstore Eindhoven: een podium voor Eindhovense activiteiten
25 december 2019
Samenwerking met Eindhovense ondernemingen

In 2019 is Brandstore Eindhoven een samenwerking aangegaan met diverse Eindhovense ondernemers en lokale creatieve ondernemingen. De Brandstore is voor hen een podium om producten te tonen en te verkopen. Het afgelopen jaar is er onder andere samengewerkt met Awesome Kledingruilatelier, Stadaanzicht en Zerofourty en MissEindhoven.

In het begin van het jaar is de merchandise opgefrist en werd de Brandstore het verkooppunt voor de nieuwe Kei Black Collectie

Groepen in Eindhoven

Brandstore Eindhoven/VVV wordt regelmatig gebruikt als startlocatie van de groepsprogramma's. Sinds het voorjaar starten hier ook iedere zaterdagochtend de inloop-stadswandelingen. Met name dagrecreanten maken hier graag gebruik van om de stad te ontdekken. Samen met een ervaren stadsgids maken zij een wandeling door de binnenstad. In het kader van '75 jaar bevrijding' werd in de maand september een themawandeling georganiseerd welke eveneens vertrok vanaf de Brandstore. 
Brandstore Eindhoven geldt ook als startlocatie voor fietstochten o.l.v. een stadsgids. Door de gunstige, centrale ligging bij het station zijn er bij Brandstore Eindhoven/VVV in 2019 in totaal 1852 stadsfietsen, 43 e-bikes, 16 kinderfietsen en 16 tandems verhuurd. 

Stageplek voor MBO studenten

Brandstore Eindhoven / VVV werkt  sinds lange tijd intensief samen met scholengemeenschap De Rooi Pannen in Eindhoven. Het fungeert dan ook als erkend leerbedrijf voor MBO-studenten Toerisme en recreatie. Ook dit jaar hebben wij wederom twee stagiaires met succes mogen begeleiden binnen onze frontoffice werkzaamheden. Klantencontact en gastvrijheid waren daarbij belangrijke speerpunten. 

VVV Nederland

Brandstore Eindhoven/VVV neemt sinds vorig jaar actief deel aan de Expertgroep Hospitality vanuit Kennisnetwerk Destinatie Nederland, welke is opgezet door VVV Nederland. Hierbij wordt de mogelijkheid geboden om relevante kennis uit het werkveld te delen en informatie uit te wisselen. Er wordt gebruikt gemaakt van elkaars expertise en gezamenlijke belangen worden voor het voetlicht gebracht. In 2019 heeft Kennisnetwerk Destinatie Nederland, de mogelijkheid geboden om een VVV opleiding Retailmarketing en E-commerce op HBO-niveau te volgen voor alle VVV-vestigingsmanagers. De shopmanager van Brandstore Eindhoven heeft deze opleiding gevolgd. Deze bestond uit een zestal bijeenkomsten en werd door in totaal 7 managers gevolgd. Allen hebben de opleiding succesvol afgerond. 

Gastvrije Binnenstad

Brandstore Eindhoven/VVV heeft in 2019 gediend als thuisbasis van de navigators van het project 'Gastvrije Binnenstad'. Ieder zaterdag worden er twee enthousiaste vrijwilligers welkom geheten. Na een korte briefing over de lopende zaken en actuele evenementen lopen zij de stad in om daar als verlengstuk van de VVV hun informatie te verspreiden aan bezoekers in de binnenstad. 

Dutch Design Week & GLOW Eindhoven

Tijdens de Dutch Design Week is de Brandstore/VVV getransformeerd tot Kei Black Café. Het hele interieur werd zwart geverfd. Brandstore/VVV werd het hele event overgenomen door kunstenaars en designers. In samenwerking met de Nachtburgemeester van Eindhoven en Eindhoven365 werden er verschillende activiteiten georganiseerd zoals lezingen, kunst, mode, graffiti en zeefdrukken. Er zijn zelfs meerdere feestjes gegeven, die tot in de late uurtjes duurde.  

Tijdens de Dutch Design Week en een maand later tijdens het lichtkunstfestival GLOW fungeerde de Brandstore wederom als informatie- en startpunt voor groepswandelingen. Daarnaast was de Brandstore het distributiepunt voor GLOWplattegronden en het verkooppunt voor tickets voor de lichtshow in het Philips Stadion. Tijdens beide evenementen was de Brandstore alle dagen geopend, inclusief de zondagen. 

74883962_10162266004430005_8274982771873546240_o.jpg

Fijne Feestdagen

Vanaf de lancering van de Kei Fijne Film', gemaakt in opdracht van Eindhoven365, werd de kersttrui ook fysiek verkocht in de Brandstore. Naast de vele online verkopen via de webshop, werd de trui ook goed verkocht in de Brandstore. 

In de maand December worden er traditioneel veel cadeaukaarten besteld door bedrijven. Ook in 2019 was dit niet anders. Meerdere grote bestellingen zijn in de regio door grote en minder grote bedrijven uitgedeeld als eindejaarsgeschenk.

In 2019 hebben in totaal circa 78.000 mensen Brandstore Eindhoven/VVV bezocht. Dit is exclusief de bezoekers tijdens evenementen als Dutch Design Week en GLOW Eindhoven.