Evenementenmarketing

28 december 2019
Merkrechtenoverdracht en marketingwerkzaamheden Koningsdag

In de transformatie van Koninginnedag naar Koningsdag heeft Eindhoven247 een aantal jaar geleden een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor Koningdag. Het platform Eindhoven=King heeft als doel de losstaande evenementen in de stad met elkaar te verbinden en deze als één totaal evenement te presenteren aan de bezoeker. Door de verzelfstandiging van Stichting Koningsdag heeft in 2019 de merkrechtenoverdracht plaatsgevonden en de daarbij behorende overdracht van de marketingwerkzaamheden van Eindhoven=King aan Stichting Koningsdag.

Park Hilaria

Van 2 tot en met 11 augustus 2019 transformeerde de Kennedylaan in het tijdelijk pretpark Park Hilaria. De achttiende editie trok maar liefst 450.000 bezoekers. 10 dagen lang werd er in Eindhoven volop genoten van de vele kermisattracties voor jong en oud, de live optredens van diverse artiesten en de vele gezellige eet- en drinkgelegenheden.

Op de LED schermen in de binnenstad en op Europanels werd Park Hilaria groots aangekondigd. Op de city beacons werden korte animaties getoond. De banieren hingen drie weken rondom het evenement in de binnenstad.
Het programma aanbod werd via de website parkhilaria.nl, diverse persberichten, social mediakanalen kenbaar gemaakt aan de doelgroep. Middels radiocommercials op Omroep Brabant en JND radio werd het event gepromoot onder Brabantse luisteraars. JND Radio was fysiek aanwezig op Park Hilaria met een mobiele studio op locatie. Vanuit deze studio werden onder andere interviews met Hollario artiesten uitgezonden en winacties onder de luisteraars verloot. Een samenwerking met NS Onderweg resulteerde in de aankondiging van Park Hilaria in treinen door heel Nederland.

PH2019-432x252-inval.jpg

In de weken voor het evenement zijn er 30.000 brochures met kortingsbonnen in de regio verspreid onder hotels, camping, vakantieparken en horecagelegenheden in de binnenstad van Eindhoven.
Met online marketingactiviteiten als een Google Adwords campagne, Facebook advertising en bannering creëerden we meer bekendheid onder de doelgroep, kreeg Park Hilaria meer naamsbekendheid en werd het event nationaal op de kaart gezet.

GLOW Eindhoven

Stichting GLOW Eindhoven organiseert ieder jaar in november het internationale lichtkunstfestival GLOW. Een grote expositie in de openbare ruimte van Eindhoven met zo’n 35 lichtkunstenaars uit binnen- en buitenland. Het evenement is gegroeid van 45.000 bezoekers tijdens de eerste editie van GLOW in 2006, naar een recordaantal van ruim 770.000 bezoekers tijdens de 2019-editie. Eindhoven247 was ook dit jaar verantwoordelijk voor de volledige marketing en communicatie van GLOW Eindhoven. Van het marketingplan tot en met de vormgeving en uitvoering van de online middelen, social media, Pers & PR en Out of Home Media.
Met name op social media gebied is er flink geïnvesteerd in community building. Zo waren er 1175 inzending met #glowphoto19 en werd de hashtag #gloweindhoven bijna 25.000 keer gebruikt. Het aantal unieke websitebezoekers steeg met 28% t.o.v. 2018. Op de drukste dag (1e zaterdag) trok de website zelfs 45% meer bezoekers dan het jaar ervoor.

Tekengebied-1.png

Voor het eerst stonden er informatieborden bij de lichtkunstenwerken op de route waar de bezoekers een korte uitleg over het lichtkunstwerk konden lezen in het Nederlands en Engels.